Det er ikke nettgigantene sin skyld om din netthandel svikter

Ved å enkelt benytte seg av teknologien som allerede finnes i smarttelefonen skaper de en raskere og tryggere kjøpsopplevelse for forbrukeren.

31 Juli, 2019
IKEA med sin egen AR-tech, lar deg se produktene hjemme hos deg selv

Første møte med HoloLens 2

For noen måneder tilbake tok Google kontakt med vårt selskap da vi utvikler holografiske visualiseringsløsninger for smarttelefon, nettbrett og briller. Augmented Reality (AR), kan vise hvilket som helst object, produkt eller 3D-modell som et hologram akkurat der du befinner deg nå. Google, Microsoft og Facebook investerer nå enorme summer i denne teknologien fordi det endrer måten vi ser og forstår digital data satt i sammenheng med våre faktiske omgivelser.



Altså, foregående setning oversatt i kroner og verdi betyr at kundene dine nå kan se produktene du ønsker selge hjemme hos seg selv, i dets faktiske form, størrelse og farge. Produktet ditt vises som et hologram, i 3D, noe som lar kunden ta en tryggere og raskere kjøpsavgjørelse.

For å kunne gi kjøpsopplevelsen forbrukerene forventer i denne digitale hverdagen, så løser merkenavn som Nike, Ikea, LEGO, Zara, Adidas, Mesterhus, Block Watne, Igland garasjen, dette med AR-teknologi. Med AR-teknologien snakker merkenavnet samme språk som dagens kjøpesterke generasjoner. Teknologien er av Apple og Google spesielt utviklet for bruk på smarttelefon og nettbrett, noe som gjør at forbrukeren alltid har dette for hånden.


Selv om teknologien er tilgjengelig for selv de minste bedriftene, er det fortsatt få som benytter seg av den. Men de som nå tar det i bruk får et stort teknologisk forsprang og vinner kundene fra sine konkurrenter.

Se her hvordan AR-teknologien brukes for å vise produktet hjemme hos forbrukeren:


Du kan også lese mer om hvordan vi hjelper norske merkenavn med å vise sine produkter holografisk og kontakt oss gjerne for å lære mer om hvordan dere kan komme i gang.



Jo Jørgen Stordal , 31 Juli 2019